marilouisecarlsson.webblogg.se

Hur tröstar jag ?

Permalink1
Många blir faktiskt förvånade över att Annabelle inte använder snuttefilt eller napp. Jag får frågan hela tiden 
- men va ?? Hur tröstar du henne då?? 
EEeeh jag tar upp henne och pratar med henne och vyschar henne.. Hur gör ni bara stoppar in pluggen och den är det bra?, mycket kärlek..
Det är så vanligt att barn använder napp så det blir nästan en självklarhet på inköpslistan när man väntar barn, vi köpte på oss ett par nappar och en snuttefilt som jag började sova med strax innan Annabelle kom så den skulle få min lukt, men det är inget hon kan trösta sig med om hon blir ledsen eller är trött, vi tog med oss det till BB och testade med nappen redan där trots att jag bestämt mig för att amma henne, men redan från första stunden så ville hon inte ha den, vi testade med olika nappar olika märken och modeller, vi beställde hem special ifrån nätet men nej hon vill bara inte ha. och då tänker jag så här BRA vilken jädra tur egentligen, varför ska vi ens försöka om hon inte tar den? Varför gör man ens det? Är det så jäkla viktigt att barnet ska ta napp som du ändå måste avvänja barnet vid sen när h*n är tillräckligt stort nog för att sluta... Nej fy fan, varför inte bara låta barnet välja själv om h*n vill eller inte. Tar barnet nappen direkt så bra då har ni ett barn som vill, men om h*n inte gör det så se det istället som en positiv grej ni slipper skäll ifrån tandläkaren och ni slipper ge tomten en hel burk nappar på julafton. :)!!  



Till top