marilouisecarlsson.webblogg.se

skötplats

Gravid, bebis saker Permalink2
Igår fixade jag resten på skötplatsen, tvättade kläder och la fram det som ska packas till bebis.
hade jätte mycket förvärkar och sammandragningar samt molnande värk som "mensvärk" hela dagen igår, tror faktiskt att lite bitar av slemproppen lossat också MEN det betyder ju tyvärr inte alltid att det är dax etersom att den kan återbildas igen och lossa lite i omgångar. idag så har jag inte känt så mycket bara lite sammandragningar och lite "mensvärk" men inte alls så mycket. så jag tror att det lär dröjja ett tag till innan bebis vill komma ut tyvärr :( 
 
#1 - - Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ :

Min slempropp lossnade i två omgångar, en gång typ tre veckor före BF och sen rejält några dagar innan hon kom :)

Blir det inte drygt att ha skötbordet på snedden eller ska ni vrida det sen? Har bytt på snett skötbord nån gång och det är skitdrygt tycker jag ;) Men kanske är en vanesak :)

Svar: ja det kan ju hända, vet ju inte riktigt hur mycket det är som ska komma ut. men antar att det säkert kommer dröja ca 3 veckor innan det är dax. har dock haft ganska mycket förvärkar som "mensverk" och det känns som om att vissa gör ganska ont... hoppas bara inte att man har så här i en längre tid framöver jag kommer ju vara helt utmattad när det väl gäller.... vad som gäller vid skötbordet tror jag att vi får känna efter lite hur det känns när vi väl står där, om vi tycker det är jobbigt så vänder vi givetvis på det :)
Mari-Louise Carlsson

#2 - - Sarah - Mamma till Julia, född 130207 ♥ :

Jag fick en liten gelébit första gången proppen släppte lite. Andra "riktiga" gången var det flera stora geléklumpar och sen slimeigt som bara sjutton vid varje toabesök i några dagar tills vattnet gick ;) Fräscht värre, haha! ;)

Svar: ja det är väldigt olika för alla vad jag har förstått det som, jag fatta först inte vad sjutton det var som kom ut, men med lite googlande så verkade som om att de kan ha varit en den av slemmisen. ja mycket sånnt prat blir det så det gäller att man inte är för fin i kanten HAHAHA :p
Mari-Louise Carlsson

Till top